Lokalene bør være innflyttingsklare senest innen Q4 2026.

Interessenter anmodes herved om å melde sin interesse.

Ønsket beliggenhet for politistasjonen er sentrumsnært på Brekstad.

Lokalene må holde en alminnelig god kontorstandard og være sikkerhetsmessig egnet for politiets virksomhet. Lokalene må være funksjonelle og ha en effektiv arealutnyttelse med god fleksibilitet, egnet for både kontorlandskap, støtterom og møterom. Lokalene skal som minimum ha skranke for publikumsmottak, spiserom (evt. tilgang til felles kantine), samt ha et eget datarom.

For å tilfredsstille tilgjengelighet for publikum og politiets operative virksomhet må lokalene ha god tilgjengelighet, og tilfredsstille kravene til universell utforming. Lokalene bør ha gode parkeringsmuligheter for publikum. Det bør være innvendig parkering for politiets kjøretøy, med separat utkjøring/port.

Innleieprosessen følger instruks om håndtering av bygge- og leiesaker i statlig sivil sektor. Aktuelle interessenter som blir invitert med videre i en eventuell innleieprosess, vil få oversendt politiets konkurransegrunnlag for utarbeidelse av tilbud. 

Interessenter må melde inn sitt alternativ innen 20.12.2024, hvor det redegjøres for overnevnte føringer. I tillegg bes interessenter om uforpliktende å estimere pris per kvadratmeter for ordinære kontorlokaler, basert på en leieperiode på 10 år. Det opplyses at politiet ikke er mva-pliktige eller frivillig registrert i merverdiavgiftregisteret.

Informasjon om forslag til aktuell lokasjon sendes til Politiets Fellestjenester, v/Runar Brøske, e-post: Runar.Naess.Broske@politiet.no.

 

Mediehenvendelser rettes til PFTs pressevakt på e-post: info.pft@politiet.no  eller tlf. 400 33 544.