Hamar politistasjon
Innlandet politidistrikt
- Telefon
- 62 53 90 00
- E-post
- post.innlandet@politiet.no
- Telefaks
- 62 53 90 10
- Besøk oss her
- Vangsvegen 155, 2321 Hamar (Hamar politistasjon) og Vangsvegen 143, 2321 Hamar (Namsfogden i Innlandet) Vis i kart
- Postadresse
- Postboks 355, 2303 Hamar (Hamar politistasjon) / Postboks 14, 2201 Kongsvinger (Namsfogden i Innlandet)
Tjenester og åpningstider
Kontaktinformasjon
- Telefon
- 62 53 90 00
Åpningstider
Stengt alle helligdager
Timeavtale | |
---|---|
MandagMa | 08:30–15:00 |
TirsdagTi | 08:30–15:00 |
OnsdagOn | 08:30–15:00 |
TorsdagTo | 08:30–15:00 |
FredagFr | 08:30–15:00 |
Timebestilling på nett
Publikum skal bestille time på nett for å søke pass. Det er ikke mulighet for drop-in.
Passbilde
Vi tar bilde av alle som søker om pass, også barn under 3 år.
Når du søker om nytt pass tar vi bilde med biometrikiosken når du møter opp. Hvis det er vanskelig å ta bilde med biometrikiosken, bruker vi et håndholdt kamera. Passbilde fra fotograf eller fotoautomat skal ikke brukes i passet, og vi tar ikke i mot dette.
Kølappsystem
Tast inn ditt bestillingsnummer i automaten ved inngangen. Du vil da få en kølapp. Følg med på infoskjermene, som viser når det blir din tur.
Forsinket til time?
Du trenger ikke å ringe oss om du er forsinket til time. Kommer du for sent, blir timen slettet og du må bestille ny time en annen gang.
Kontaktinformasjon
- Telefon
- 62 53 90 00
Ta med gyldig legitimasjon, to passbilder og reisedokumentasjon. Du må regne med noe ventetid.
Kontaktinformasjon
- Telefon
- 404 21 709
- E-post
- innlandet.utlending@politiet.no
Kontaktinformasjon
- Telefon
- 62 53 90 00
- E-post
- post.innlandet@politiet.no
- Postadresse
- Postboks 355, 2303 Hamar (Hamar politistasjon) / Postboks 14, 2201 Kongsvinger (Namsfogden i Innlandet)
Åpningstider
Åpningstid | |
---|---|
MandagMa | 08:30–15:00 |
TirsdagTi | 08:30–15:00 |
OnsdagOn | 08:30–15:00 |
TorsdagTo | 08:30–15:00 |
FredagFr | 08:30–15:00 |
Kontaktinformasjon
- Mobil:
- 404 21 712
- E-post
- innlandet.forvaltning@politiet.no
- Postadresse
- Postboks 402, 2418 Elverum
Åpningstider
Telefontid | |
---|---|
MandagMa | Stengt |
TirsdagTi | 09:00–11:00 |
OnsdagOn | 09:00–11:00 |
TorsdagTo | 09:00–11:00 |
FredagFr | 09:00–11:00 |
Du kan levere inn våpensøknader, våpen eller ammunisjon på alle våre tjenestesteder.
Hvis du har spørsmål om våpen og våpenforvaltning, ber vi om at du tar kontakt på telefon 404 21 712 eller e-post innlandet.forvaltning@politiet.no, og du vil få hjelp av våre saksbehandlere.
Kontaktinformasjon
- Telefon
- 62 53 90 00
- Mobil:
- 404 02 795
- E-post
- innlandet.forvaltning@politiet.no
Åpningstider
Stengt alle helligdager
Åpningstid | Telefontid | |
---|---|---|
MandagMa | 08:30–15:00 | 09:00–11:00 |
TirsdagTi | 08:30–15:00 | 09:00–11:00 |
OnsdagOn | 08:30–15:00 | 09:00–11:00 |
TorsdagTo | 08:30–15:00 | 09:00–11:00 |
FredagFr | 08:30–15:00 | Stengt |
Førerkort
- Telefon: 404 02 795. Telefonen er bemannet mandag til torsdag, klokken 09:00–11.00.
- E-post: post.innlandet@politiet.no
- Postadresse: Innlandet politidistrikt, Førerkortkontoret. Postboks 54, 2801 Gjøvik
Tillatelser og bevillinger
Trenger du hjelp i forhold til bevillinger eller tillatelser som gjelder vaktvirksomhet, brukthandel eller kjøreseddel, ta kontakt med oss på:
- Telefon 62 53 90 00. Telefonen er bemannet mandag til fredag, klokken 08:30-15.00.
- E-post: innlandet.forvaltning@politiet.no
- Postadresse: Postboks 54, 2801 Gjøvik
Kontaktinformasjon
- Mobil:
- 404 04 770
- E-post
- sianpost@sismo.no
- [Missing text '/views/districtpage/structuredinfo/emailinformation' for 'Norwegian Bokmål']
- Denne e-postadressen skal du bruke hvis du allerede har en sak hos namsmannen. Du må oppgi saksnummer i e-posten.
- Postadresse
- Namsfogden i Innlandet, postboks 14, 2201 Kongsvinger
Åpningstider
Stengt alle helligdager
Timeavtale | Telefontid | |
---|---|---|
MandagMa | 08:30–15:00 | 08:30–13:00 |
TirsdagTi | 08:30–13:30 | 08:30–13:00 |
OnsdagOn | 08:30–15:00 | Stengt |
TorsdagTo | 08:30–15:00 | 08:30–13:00 |
FredagFr | 08:30–15:00 | 08:30–13:00 |
Opphold og utlendingssaker:
Politiet har gjenåpnet deler av sin publikumstjeneste. Vi har nå et svært begrenset antall timer tilgjengelig for noen få prioriterte søkergrupper.
Følgende sakstyper vil bli prioritert:
- Søknader om fornyelse av oppholdstillatelse som er begrenset på grunn av ID-tvil
- Effektuering av tillatelser
Dersom du ikke finner en ledig time tilpasset din sak, må du dessverre vente til flere timer etter hvert vil bli gjort tilgjengelig.
Følg med på søknadsportalen på www.udi.no for informasjon om tilgjengelige timer. Det er ingen mulighet for drop-in.
De fleste andre søknader (IKKE statsborgerskap og EØS-registreringer) kan leveres uten personlig oppmøte, og vi oppfordrer flest mulig til å gjøre dette.
Registrer i så fall din søknad i UDIs søknadsportal på vanlig måte, og send deretter en e-post til innlandet.utlending@politiet.no med ditt DUF-nummer, kopi av passet ditt og ordrenummeret fra søknadsportalen. Vi vil kontakte deg når saken er opprettet, og du må deretter laste opp vedleggene i UDIs opplastingsløsning for å ettersende nødvendige vedlegg.
Dersom du skal levere en papirsøknad, må denne sendes per post. Se https://www.udi.no/viktige-meldinger/papirsoknader-skal-sendes-per-post/
Du kan IKKE bestille deg time eller møte opp til timen din hvis du er i karantene, har symptomer på luftveisinfeksjon eller mistanke om smitte. Du vil da bli avvist. Skulle du få symptomer mellom timebestilling og oppmøte, må du endre timen din.