Seksjon for utlendingsforvaltning, Oslo
Oslo politidistrikt
- Telefon
- 22 34 21 00
- E-post
- post.oslo@politiet.no
- Besøk oss her
- Schweigaardsgate 15B, 0191 Oslo Vis i kart
- Postadresse
- Seksjon for utlendingsforvaltning, postboks 2093 Vika, 0125 Oslo
Åpningstider
Endring i rutiner for søknadsinnlevering fra 12. mars 2021
Fra 12. mars tilbyr vi igjen timeavtaler for å levere søknad om oppholdstillatelse og reisedokument. Det kommer en ny løsning som gjør at vi tar bilde og fingeravtrykk til oppholdskort og/eller reisedokument på samme time som du leverer søknaden. Hva betyr dette for deg? Det betyr færre oppmøter hos politiet. Det vil bli lagt ut nye timer fortløpende på UDIs søknadsportal på www.udi.no.
NB! Hvis du har mottatt epost fra politiet med informasjon om å laste opp dokumenter digitalt på UDIs søknadsportal skal du fortsatt forholde deg til dette og ikke bestille time for å levere søknaden.
Bestill timeavtale hvis du ikke har.
Ring oss for å avtale tid om å:
- Fornye asyl (disse søknadene må leveres ved personlig oppmøte!)
- Hente oppholdskort eller reisedokument som har kommet til politiet i retur.
Informasjon om Brexit:
På udi.no finner du informasjon om brexit og hvordan det påvirker deg.
Stengt alle helligdager
Timeavtale | Telefontid | |
---|---|---|
MandagMa | 09:00–15:00 | 09:00–12:00 |
TirsdagTi | 09:00–15:00 | 09:00–12:00 |
OnsdagOn | Stengt | Stengt |
TorsdagTo | 09:00–15:00 | 09:00–12:00 |
FredagFr | 09:00–15:00 | 09:00–12:00 |
Tjenester og åpningstider
Kontaktinformasjon
- Telefon
- 22 34 21 00
- E-post
- post.oslo@politiet.no
- Postadresse
- Seksjon for utlendingsforvaltning, postboks 2093 Vika, 0125 Oslo
Åpningstider
Endring i rutiner for søknadsinnlevering fra 12. mars 2021
Fra 12. mars tilbyr vi igjen timeavtaler for å levere søknad om oppholdstillatelse og reisedokument. Det kommer en ny løsning som gjør at vi tar bilde og fingeravtrykk til oppholdskort og/eller reisedokument på samme time som du leverer søknaden. Hva betyr dette for deg? Det betyr færre oppmøter hos politiet. Det vil bli lagt ut nye timer fortløpende på UDIs søknadsportal på www.udi.no.
NB! Hvis du har mottatt epost fra politiet med informasjon om å laste opp dokumenter digitalt på UDIs søknadsportal skal du fortsatt forholde deg til dette og ikke bestille time for å levere søknaden.
Bestill timeavtale hvis du ikke har.
Ring oss for å avtale tid om å:
- Fornye asyl (disse søknadene må leveres ved personlig oppmøte!)
- Hente oppholdskort eller reisedokument som har kommet til politiet i retur.
Informasjon om Brexit:
På udi.no finner du informasjon om brexit og hvordan det påvirker deg.
Stengt alle helligdager
Timeavtale | Telefontid | |
---|---|---|
MandagMa | 09:00–15:00 | 09:00–12:00 |
TirsdagTi | 09:00–15:00 | 09:00–12:00 |
OnsdagOn | Stengt | Stengt |
TorsdagTo | 09:00–15:00 | 09:00–12:00 |
FredagFr | 09:00–15:00 | 09:00–12:00 |
Refusjon av gebyr
Ta kontakt med oss på e-post eller brev hvis du har en henvendelse om refusjon av gebyr.
Men merk følgende:
Ønsker du å trekke en allerede registrert og betalt søknad, eller du ønsker gebyret refundert, gjelder følgende:
- Hvis søknaden trekkes før du har lastet opp søknadspapirene digitalt eller møtt personlig for å levere søknaden, vil gebyret bli refundert.
- Søknaden kan også trekkes etter at du har levert søknadspapirene, men gebyret blir da ikke refundert.
Du kan også booke time på selfservice.udi.no og møte opp. Du må legge ved eller ta med kvittering på betalingen med referansenummer. Ved oppmøte til timeavtale må du ta med legitimasjon.
Refusjon av gebyr
Ta kontakt med oss på e-post eller brev hvis du har en henvendelse om refusjon av gebyr.
Men merk følgende:
Ønsker du å trekke en allerede registrert og betalt søknad, eller du ønsker gebyret refundert, gjelder følgende:
- Hvis søknaden trekkes før du har lastet opp søknadspapirene digitalt eller møtt personlig for å levere søknaden, vil gebyret bli refundert.
- Søknaden kan også trekkes etter at du har levert søknadspapirene, men gebyret blir da ikke refundert.
Du kan også booke time på selfservice.udi.no og møte opp. Du må legge ved eller ta med kvittering på betalingen med referansenummer. Ved oppmøte til timeavtale må du ta med legitimasjon.