Formålet med tilskuddsordningen er å legge til rette for støtte til drift av landsdekkende lag, selskap og foreninger som bidrar til å ivareta felles faglige, sosiale, kulturelle og velferdsmessige interesser for politiets tilsatte og pensjonister.

Tilskuddsordningen er foreslått avviklet i tråd med forskriften § 3 andre ledd.

Kunngjøring skal normalt skje innen utgangen av oktober, etter fremleggelse av budsjettproposisjonen og med forbehold om Stortingets vedtak.
Søknadsfrist settes normalt til 1. februar

Informasjonen vil bli oppdatert så snart endelig vedtak i Stortinget foreligger.

Hvem kan få tilskudd?

Politirelaterte lag, selskap og foreninger med organisasjonsnummer fra Enhetsregisteret kan få tilskudd. Søkere må kunne dokumentere:

  • at mottakers aktivitet understøtter politiets samfunnsoppdrag
  • at mottaker er partipolitisk uavhengig
  • at medlemskap er åpent for ansatte eller pensjonister i politietaten
  • at mottakers tilbud er landsdekkende
  • at mottakers aktivitet oppfyller formål som nevnt for ordningen

Slik søker du

Skal du rapportere på mottatt tilskudd?

Vedtaksbrevet (brev om innvilgelse av tilskudd) gir informasjon om rapporteringskrav og frister.