Telefon
62 53 90 00
E-post
post.innlandet@politiet.no
Besøk oss her
Storgata 129, 2615 Lillehammer Vis i kart
Postadresse
Postboks 956, 2604 Lillehammer

Tjenester og åpningstider

Bestill time til pass og ID-kort

Kontaktinformasjon

Telefon
62 53 90 00

Åpningstider

Timeavtale
MandagMa08:30–15:00
TirsdagTi08:30–15:00
OnsdagOn08:30–15:00
TorsdagTo08:30–15:00
FredagFr08:30–15:00

Timebestilling på nett

Publikum skal bestille time på nett for å søke pass. Det er ikke mulighet for drop-in

Forsinket til time?

Du trenger ikke å ringe oss om du er forsinket til time. Kommer du for sent, blir timen slettet og du må bestille ny time en annen gang.

Mer om pass og ID-kort

Kontaktinformasjon

Telefon
62 53 90 00

Ta med gyldig legitimasjon, to passbilder og reisedokumentasjon.

Mer om nødpass

Kontaktinformasjon

Telefon
404 21 709
E-post
innlandet.utlending@politiet.no
Bestill time i Søknadsportalen

Bestill time på forhånd

Vi ber alle våre kunder om å bestille time på forhånd da det kan være litt ulikt hvilke dager vi åpner for booking.

We recommend the audience to make an appointment online in advance.

Oversikt over opphold og asyl

Kontaktinformasjon

Telefon
62 53 90 00
E-post
post.innlandet@politiet.no
Postadresse
Postboks 956, 2604 Lillehammer

Åpningstider

Åpningstid
MandagMa08:30–15:00
TirsdagTi08:30–15:00
OnsdagOn08:30–15:00
TorsdagTo08:30–15:00
FredagFr08:30–15:00

Anmelde tyveri og skadeverk

Kontaktinformasjon

Telefon
62 53 90 00
Mobil:
404 04 770
E-post
sianpost@sismo.no
[Missing text '/views/districtpage/structuredinfo/emailinformation' for 'Norwegian Bokmål']
Denne e-postadressen skal du bruke hvis du allerede har en sak hos namsmannen. Du må oppgi saksnummer i e-posten. Har du generelle spørsmål, kontakt oss på innlandet.namsfogd@politiet.no.
Postadresse
Namsfogden i Innlandet, postboks 14, 2201 Kongsvinger

Åpningstider

Stengt alle helligdager

TimeavtaleTelefontid
MandagMa08:30–13:3008:30–13:00
TirsdagTi08:30–13:3008:30–13:00
OnsdagOn08:30–13:30Stengt
TorsdagTo08:30–13:3008:30–13:00
FredagFrStengt08:30–13:00

Opphold og utlendingssaker:

Politiet har gjenåpnet deler av sin publikumstjeneste. Vi har nå et svært begrenset antall timer tilgjengelig for noen få prioriterte søkergrupper.

Følgende sakstyper vil bli prioritert:

  1. Søknader om fornyelse av oppholdstillatelse som er begrenset på grunn av ID-tvil
  2. Effektuering av tillatelser

Dersom du ikke finner en ledig time tilpasset din sak, må du dessverre vente til flere timer etter hvert vil bli gjort tilgjengelig.

Følg med på søknadsportalen på www.udi.no for informasjon om tilgjengelige timer. Det er ingen mulighet for drop-in.

De fleste andre søknader (IKKE statsborgerskap og EØS-registreringer) kan leveres uten personlig oppmøte, og vi oppfordrer flest mulig til å gjøre dette.

Registrer i så fall din søknad i UDIs søknadsportal på vanlig måte, og send deretter en e-post til innlandet.utlending@politiet.no med ditt DUF-nummer, kopi av passet ditt og ordrenummeret fra søknadsportalen. Vi vil kontakte deg når saken er opprettet, og du må deretter laste opp vedleggene i UDIs opplastingsløsning for å ettersende nødvendige vedlegg.

Dersom du skal levere en papirsøknad, må denne sendes per post. Se https://www.udi.no/viktige-meldinger/papirsoknader-skal-sendes-per-post/

Du kan IKKE bestille deg time eller møte opp til timen din hvis du er i karantene, har symptomer på luftveisinfeksjon eller mistanke om smitte. Du vil da bli avvist. Skulle du få symptomer mellom timebestilling og oppmøte, må du endre timen din.