Politiets nettpatruljer er synlige og tilgjengelige på sosiale medier. De deler informasjon, tar imot tips, svarer på politifaglige spørsmål og utfører politiarbeid på nett.
Det er en nettpatrulje i hvert politidistrikt. Du kan følge nettpatruljen på sosiale medier, og ta kontakt via Messenger og Instagram. Du får som regel svar på henvendelser til nettpatruljen i løpet av et par timer, eventuelt neste virkedag hvis det er utenom åpningstid.Du kan ikke levere anmeldelser eller søknader til nettpatruljen.Politiets nettpatrulje er ikke en døgnbemannet tjeneste, og hvis det er saker som haster må du ringe politiet på 02800 eller 112 (nød).
Kontoer og brukernavnHer kan du finne nettpatruljen i ditt distrikt og du kan forsikre deg om at brukeren du er i kontakt med er politiet. Oversikten viser politiets kontoer og brukernavn på sosiale medier og gamingplattformer.
Hva gjør nettpatruljen?
Se filmen som viser hva politiets nettpatrulje er og gjør.