Slik resetter du passordet ditt

Så lenge du har appen Microsoft Authenticator kan du resette passordet ditt, selv når du har glemt passordet. Åpne siden for resetting av passord (åpnes utenfor politinettet). Følg denne veiledningen hvis du trenger mer støtte underveis: Veiledning for å resette passordet

Slik lager du sterke passord (nettvett.no) (åpnes utenfor politinettet)

Selv om du mangler appen kan du sette den opp og installere den så lenge du er pålogget din bærbare datamaskin og kan logge inn uten kodebrikke. 

Dette gjør du fra Microsoft-kontoen din. Sjekk at du har riktig mobilnummer registrert og legg så til Microsoft Authenticator som en ny påloggingsmetode. Du må ha din mobil og maskin tilgjengelig. Har du både jobb- og privatmobil, anbefaler vi deg å laste ned appen på den mobilen du bruker oftest. Start med å åpne sikkerhetsinformasjonssiden (åpnes utenfor politinettet).

Følg denne veiledningen hvis du trenger støtte underveis: oppsett av Microsoft Authenticator.

Når du opplever problemer med Microsoft Authenticator-appen kan dette være fordi det er feil i oppsettet eller fordi den ikke er koblet til mobiltelefonen din. Du kan da forsøke å sette opp Microsoft Authenticator på nytt. Legg til Microsoft Authenticator som ny påloggingsmetode fra sikkerhetsinformasjonssiden (åpnes utenfor politinettet). Fra appen klikker du på + øverst til høyre. Legg så til Jobb- eller skolekonto og velg Skann QR-kode

Følg denne veiledningen hvis du trenger støtte underveis: oppsett av Microsoft Authenticator.

Når du har behov for å endre passord og husker det gamle passordet ditt kan du endre det fra Microsoft-kontoen din. Her må du skrive inn passordet du har nå, og deretter lage deg et nytt passord. Når du har klikket på Send inn, kan du logge inn i politinettet med det nye passordet ditt. Start med å åpne Microsoft-kontoen (åpnes utenfor politinettet) og klikk på lenken Endre passord.

Slik lager du sterke passord (nettvett.no) (åpnes utenfor politinettet)

Har du fortsatt problemer med å logge deg inn kan du ringe brukerservice på telefon 22 06 82 82 for å få hjelp med nytt passord.

Når du får logget inn igjen, bør du laste ned og sette opp appen Microsoft Authenticator slik at du kan stille tilbake passordet ditt selv neste gang.