- Vi er til for folk der ute, og da er det viktig at våre tjenester nettopp blir til i dialog med innbyggerne våre, sier politiinspektør Sigrid Dahl.

Sammen med Heidi Beckmann leder hun en gruppe som har til hensikt å se hvordan mottak av anmeldelser kan gjøres mer sømløst og bedre for både for dem som anmelder og for politiet. Det handler om å bedre både kvaliteten og effektiviteten.

- Samfunnet endrer seg og det samme gjør innbyggernes behov. Det betyr at vi i politiet også må endre oss. Vi ønsker et effektivt system som imøtekommer behovene til den enkelte på en god måte, og vi ser et forbedringspotensial, sier Beckmann.

Ønsker tilbakemelding fra alle aldre

Samarbeidsprosjektet er tverrfaglig og skal bidra til at kvaliteten på hele straffesaksprosessen heves. Fra en anmeldelse blir levert til den er ferdig etterforsket.

- Vi er et politi for alle, og det betyr at alle skal få like god hjelp. Det gjelder også for eksempel eldre som synes tekniske løsninger er vanskelig, og dem som bor langt unna en politistasjon. Vi ønsker å få innspill fra alle aldre i hele distriktet vårt. Både med tanke på dagens behov, men ikke minst i årene som kommer, sier Dahl.

Spørreundersøkelsen kan tas ved å klikke på lenken eller scanne qr-koden

https://www.survey-xact.no/LinkCollector?key=TGRPGT6MSN9J