1. Før du bestiller time
    • Vi oppfordrer deg til å vente med å bestille reise til du vet om du har gyldig reisedokument. Leveringstiden på pass og ID-kort kan endre seg.
    • Husk at foresatte må gi samtykke når barn under 18 år skal søke om pass eller ID-kort. Fra 1. november 2022 skal du ikke lenger ha med samtykkeskjema på papir, men begge foresatte må gi samtykke ved personlig oppmøte. Se hvordan du gir samtykke her.
  2. Bestille time til pass eller ID-kort
    • Du må være norsk statsborger for å få pass og nasjonalt ID-kort.
    • Du kan søke om pass og ID-kort samtidig. Er dere flere i familien som trenger time, kan du bestille for alle samtidig.
    • Skriv inn postnummer i søkefeltet under for å finne de nærmeste pass– og ID-kontorene. Velg kontor og klikk på den blå knappen "Bestill time til pass og ID-kort".

    Bestill time via pass og ID-kontorene:

    Skriv postnummer eller klikk for din posisjon
    1. Skriv postnummer eller klikk for din posisjon
    1 Resultatene er klare. Bruk piltastene eller sveip for å gå opp og ned.

    Du kan bestille time på alle pass– og ID-kontorene i Norge, ikke bare der du bor. Finner du ingen timer, anbefaler vi at du sjekker igjen senere, og gjerne på flere passkontor dersom du har mulighet til det.

    Tjenesten for å bestille time er kun tilgjengelig for mobilnummer med landkoder for Norge (+47), Sverige (+46), eller Danmark (+45). Har du mobilnummer fra et annet land, må du ringe oss for å bestille time.

    Norsk statsborger i utlandet

    Hvis du er norsk statsborger og bor utenfor Norge, kan du søke om pass på en utenriksstasjon. Du finner informasjon på nettsidene til utenriksstasjonen i landet du bor i. Se oversikt over utenriksstasjoner (norway.no). 

  3. Se, endre eller avbestille time til pass eller ID-kort

    Hvis timen ikke passer, må du endre tidspunkt eller avbestille den.

    Se, endre eller avbestille via timebestillingen

    1. Klikk her for å søke opp timeavtalen din.
    2. Legg inn mobilnummeret for å motta engangskode på SMS.
    3. Legg inn koden og klikk søk. Du vil se timeavtalene dine, og kan endre eller avbestille timen.

Trenger du tilrettelegging eller assistanse på pass– og ID-kontoret?

Ta kontakt med pass– og ID-kontoret på forhånd. Beskriv behovet ditt og hva vi kan gjøre for at du får en god opplevelse.